Helyünk a Nagy Szellem és a labdafej között

Szoboszlai Annamária kritikája a Lepkévé válás – Konspiráció előadásáról

lead_elokepAz előadás egy bizonyos pontján magunkra maradunk a rafinált textilbőrökbe bújt táncosok

...

Derűs, Boldog Újévet!

Kutszegi Csaba újévi gonzója

lead_ujevMi következetesen valljuk az elkoptatott közhely igazságát: nincs jobb- vagy baloldali tánc. A régi magyar csárdást is úgy kell járni, hogy kettőt jobbra, kettőt balra (ez is

...

Fapados (szőnyeg)járat Arábiába

Vida Virág kritikája Az Ezeregyéjszaka legszebb meséiről

lead_bozsikEltekintve a zavaróan sokszínű műfaji eltérésektől, az egyéni teljesítmények értékelhetők: a táncosok élvezettel bolondoznak a

...

Egy korántsem vacak kor

Varga Sándor Márton kritikája A Vackor kalandjairól

lead_vacakVackor elcsatangolása már lehetőség az első szólóra: tanítanivaló megoldás az a finom átmenet, amellyel a koreográfia szinte

...

Szervezett zűrzavar

Vida Virág kritikája a Bábelről

lead_babelA metronómok két alkalommal szólalnak meg. Először bábeli zűrzavarban össze-vissza vernek, majd az előadás végén, Nagy Csilla szólója után hasonlóan

...

Elanyagtalanodás

Ady Mária kritikája az Auráról

lead_aura„Mintha valaki más lennék, vagy inkább valahol máshol” – hangzik fel a Tóth Krisztina-töredék. De ez valójában az idézett irodalmi szövegek

...

„Szejetlek, királylány!”

Kónya Orsolya kritikája a Kucokról

leaD_kucokHogyan találkozzon a gyermek a színházzal? Több évszázados kérdés, a Tünet Együttes viszont több évtizedes megoldáshoz nyúl: mintha a Bors

...

Röptéből föld alá?

Beszélgetés Ladjánszki Mártával

lead_lmLadjánszki Mártával, a mindezidáig L1 Kortárs Táncfesztivál néven nevezett programsorozat fő szervezőjével beszélgettem egy hatalmas könyvesház

...

Nyolcak kosztümben

Kutszegi Csaba kritikája a Trilógia Maraton harmadik stációjáról

lead_gergyeJómagam – annak ellenére, hogy sok mindenről lemaradtam – kifejezetten jól szórakoztam. Tehettem ezt azért is, mert

...

A tolmácsot lelövik, ugye?

Kutszegi Csaba kritikája a Trilógia Maraton második stációjáról

lead_gergyeEz a történet és az elhangzó szöveg minősége nem képes inspirálni a rendező-koreográfust. Ezért nem

...

Globál és lokál

Konferencia Balatonfüreden – az elhangzott felszólalások szerkesztett, rövidített összefoglalása

lead_furedKét jelenség azonban egészen biztosan nem kerülhette el a résztvevők figyelmét:

...

Kelet-európai titkok kapujában

Kutszegi Csaba kritikája A szarvassá változott fiú előadásáról

lead_szarvasNépmeséinkben, Bartók zenéjében, Juhász költeményében és Vidnyánszky

...

Mozgóképek, avagy tangók cérnaszálon

Török Ákos kritikus jegyzete a Thealterről

lead_thealterA mozgás, mozgalmasság átvitt értelmén túl, a Thealter kínálatának visszatérően szerves eleme a mozdulás, a test, a mozgás- és

...

Száműzött vágyak

Vida Virág kritikája a Mirandáról

lead_mirandaA mozgáskorlátozott lány balerinalétről álmodozik. Unos-untalan A hattyúk tava Odette-jét bámulja a fekete-fehér tévén, és szorongatja balerina

...

„Mindenki kéri pénzet”

Kutszegi Csaba jegyzete a balatonfüredi Globál és lokál-konferenciáról

gyor_leadMagyar részről megfogalmazódott: a kilencvenes évek elején tárt karokkal fogadtak minket, komoly európai teoretikusok

...

Keleti illúzió

Vida Virág kritikája a My Dreamről

lead_myA My Dreamben egymást váltva lépnek színpadra a nem, vagy gyengén látó és siket művészek, akik valóban kimagasló kvalitással mutatják be pár perces

...

Ulyssesnek nincs is nappalija!

Avagy miért kéne mindenben egyetértenünk Szerb Antallal, csak mert ő Szerb Antal?

lead_b_ulysses

Varga Sándor Márton jegyzete az

...

Ulysses nappalija

Mozgóképes beszélgetés Goda Gáborral

lead_artusGoda Gábor egy hegy tetején huszonnégy óra alatt megfordult a tengelye körül. Közben belül utazott, mint Odüsszeusz: nem ott, azon a ponton volt, hanem mindenhol. Nem a

...

Villámlik, mennydörög

Turbuly Lilla kritikája a Nyáron, este fél tizenegykor előadásáról

lead_nyaronAmi a színészválasztást illeti, Vörös Róbert bevallottan Udvaros Dorottyára alapozta az előadást, aki azt mondta erről a

...

Egy adaptáció anatómiája

Mozgóképes beszélgetés Vörös Róberttel

lead_voros_okMarguerite Duras Nyáron, este fél tizenegykor című regénye az adaptált mű, Vörös Róbert dramaturg-rendező az adaptátor. Duras nem

...