Helyünk a Nagy Szellem és a labdafej között
Szoboszlai Annamária kritikája a Lepkévé válás – Konspiráció előadásáról
Az előadás egy bizonyos pontján magunkra maradunk a rafinált textilbőrökbe bújt táncosok
...Szoboszlai Annamária kritikája a Lepkévé válás – Konspiráció előadásáról
Az előadás egy bizonyos pontján magunkra maradunk a rafinált textilbőrökbe bújt táncosok
...Kutszegi Csaba újévi gonzója
Mi következetesen valljuk az elkoptatott közhely igazságát: nincs jobb- vagy baloldali tánc. A régi magyar csárdást is úgy kell járni, hogy kettőt jobbra, kettőt balra (ez is
...Vida Virág kritikája Az Ezeregyéjszaka legszebb meséiről
Eltekintve a zavaróan sokszínű műfaji eltérésektől, az egyéni teljesítmények értékelhetők: a táncosok élvezettel bolondoznak a
...Varga Sándor Márton kritikája A Vackor kalandjairól
Vackor elcsatangolása már lehetőség az első szólóra: tanítanivaló megoldás az a finom átmenet, amellyel a koreográfia szinte
...Vida Virág kritikája a Bábelről
A metronómok két alkalommal szólalnak meg. Először bábeli zűrzavarban össze-vissza vernek, majd az előadás végén, Nagy Csilla szólója után hasonlóan
...Ady Mária kritikája az Auráról
„Mintha valaki más lennék, vagy inkább valahol máshol” – hangzik fel a Tóth Krisztina-töredék. De ez valójában az idézett irodalmi szövegek
...Kónya Orsolya kritikája a Kucokról
Hogyan találkozzon a gyermek a színházzal? Több évszázados kérdés, a Tünet Együttes viszont több évtizedes megoldáshoz nyúl: mintha a Bors
...Beszélgetés Ladjánszki Mártával
Ladjánszki Mártával, a mindezidáig L1 Kortárs Táncfesztivál néven nevezett programsorozat fő szervezőjével beszélgettem egy hatalmas könyvesház
...Kutszegi Csaba kritikája a Trilógia Maraton harmadik stációjáról
Jómagam – annak ellenére, hogy sok mindenről lemaradtam – kifejezetten jól szórakoztam. Tehettem ezt azért is, mert
...Kutszegi Csaba kritikája a Trilógia Maraton második stációjáról
Ez a történet és az elhangzó szöveg minősége nem képes inspirálni a rendező-koreográfust. Ezért nem
...Konferencia Balatonfüreden – az elhangzott felszólalások szerkesztett, rövidített összefoglalása
Két jelenség azonban egészen biztosan nem kerülhette el a résztvevők figyelmét:
...Kutszegi Csaba kritikája A szarvassá változott fiú előadásáról
Népmeséinkben, Bartók zenéjében, Juhász költeményében és Vidnyánszky
...Török Ákos kritikus jegyzete a Thealterről
A mozgás, mozgalmasság átvitt értelmén túl, a Thealter kínálatának visszatérően szerves eleme a mozdulás, a test, a mozgás- és
...Vida Virág kritikája a Mirandáról
A mozgáskorlátozott lány balerinalétről álmodozik. Unos-untalan A hattyúk tava Odette-jét bámulja a fekete-fehér tévén, és szorongatja balerina
...Kutszegi Csaba jegyzete a balatonfüredi Globál és lokál-konferenciáról
Magyar részről megfogalmazódott: a kilencvenes évek elején tárt karokkal fogadtak minket, komoly európai teoretikusok
...Vida Virág kritikája a My Dreamről
A My Dreamben egymást váltva lépnek színpadra a nem, vagy gyengén látó és siket művészek, akik valóban kimagasló kvalitással mutatják be pár perces
...Avagy miért kéne mindenben egyetértenünk Szerb Antallal, csak mert ő Szerb Antal?
Varga Sándor Márton jegyzete az
...Mozgóképes beszélgetés Goda Gáborral
Goda Gábor egy hegy tetején huszonnégy óra alatt megfordult a tengelye körül. Közben belül utazott, mint Odüsszeusz: nem ott, azon a ponton volt, hanem mindenhol. Nem a
...Turbuly Lilla kritikája a Nyáron, este fél tizenegykor előadásáról
Ami a színészválasztást illeti, Vörös Róbert bevallottan Udvaros Dorottyára alapozta az előadást, aki azt mondta erről a
...Mozgóképes beszélgetés Vörös Róberttel
Marguerite Duras Nyáron, este fél tizenegykor című regénye az adaptált mű, Vörös Róbert dramaturg-rendező az adaptátor. Duras nem
...