Miskolc, SZEM-mel
Beszélgetés Nánay Fannival a „Színművészeti Egyetemek Miskolcon" elnevezésű fesztiválról
A SZEM fesztiválon nemcsak a hazai, de a külföldi színművészeti egyetemek diákjaival, előadásaival is
...Beszélgetés Nánay Fannival a „Színművészeti Egyetemek Miskolcon" elnevezésű fesztiválról
A SZEM fesztiválon nemcsak a hazai, de a külföldi színművészeti egyetemek diákjaival, előadásaival is
...Beszélgetés Szögi Csabával
Vendégváró Fesztivál kezdődik február 1-jén a Bethlen Téri Színházban, amelyen bemutatkozik a gyergyószentmiklósi Figura Stúdió
...Turbuly Lilla kritikája A perről
A kafkai világ megidézéséhez feleslegesnek tűnnek a szövegmankók, nem is elsősorban azért, mert A per alaptörténetét még azok is ismerik, akik elbliccelték kötelező
...Turbuly Lilla kritikája a Peer Gyntről
Grandiózus azért is, mert a mű – hogy maradjunk a darabbeli híres hasonlatnál – hagymahéjszerűen egymásra rakódó rétegekből épülő, bonyolult
...Vida Virág kritikája a Ha lesz egy férfinak... előadásáról
A szülei által halálra ítélt, lázadó fiú ajkát egyetlen egy hang sem hagyja el. Csendben ül, lesütött szemmel,
...Beszélgetés Nagy Józseffel
„Próbáljuk félretenni, hogy ki van ezen, vagy azon az oldalon (mert aki egyiken sincs, azt is besorolják valahova), és tényleg arról beszéljünk, hogy mik a
...Beszélgetés Béres Lászlóval
„A dance.movement.theater fesztivál mintha egy trendbe igazodna, de létrejöttében közrejátszott az is, hogy én már a kilencvenes évek közepétől több
...Kutszegi Csaba jegyzete a gyergyószentmiklósi színházi fesztiválról II.
A hat éve indult dance.movement.theater fesztivál a Woyzeck bemutatásával (reálisabb lenne ezt írnom: megszerzésével)
...Kutszegi Csaba jegyzete a gyergyószentmiklósi színházi fesztiválról
Minden alkotónak-előadónak joga (sőt: kötelessége) saját testén-lelkén megélnie a saját újdonságait. Ha
...Kutszegi Csaba esszéje
Nem örülök annak, hogy a mozdulatművészet százéves évfordulóját a mai követők nem iskolák, oktatási folyamatok, művészi akciók korszerű újraélesztésével,
...Kutszegi Csaba kritikája a Mint a fagyöngy előadásáról
Gemza abban a tartományban társítja a mozdulatot és a szót, ahol mindkettőnek egyszerre van konkrét és szimbolikus értelme, ahol egyik illusztrálja
...Szoboszlai Annamária jegyzete a POSzT-ról
Remélhetőleg a kortárs esztétikában fogant – s ettől persze még nem szükségszerűen jó, vagy értékes – táncelőadások nem
...Szoboszlai Annamária jegyzete a POSzT-ról
Hogy az alapvetően „mozgáselőadások" jórészt kikerültek a POSzT-program összeállítóinak kedvenc kosarából, még akár elfogadható is lenne.
...Péter Márta jegyzete a Ma itt moradok / Kérész Művek XXIV. előadásáról
A hangulat egészen otthonos. A sorakozó látni- és hallanivalók könnyedén szervesülnek a kocsmai publikum figyelmével, s e szokatlanságban van valami abszurd, valószerűtlen lebegés is. Kívül vagyunk valamin, meg nagyon belül, látjuk
...Kutszegi Csaba kritikája az Arany-légyről
Goda előadásainak főszereplői furcsa világban létező, furcsán viselkedő emberek, akik – egyáltalán nem furcsálható módon – nagyon hasonlítanak ránk.
Kutszegi Csaba kritikája a Négykezesről
A régi viccet kifordítva: ha már Micsurin elvtárs keresztezte a szentjánosbogarat a tetűvel, elvárom, hogy Moszkva fényárban ússzon. Különben minek...
Kutszegi Csaba jegyzete a Táncművészeti Bizottság tanácsadó testületének alakuló üléséről
A titoktartás vs. tájékoztatás kettősségéről Kovács Gerzson Péter
...Szoboszlai Annamária kritikája a Lepkévé válás – Konspiráció előadásáról
Az előadás egy bizonyos pontján magunkra maradunk a rafinált textilbőrökbe bújt táncosok
...Kutszegi Csaba újévi gonzója
Mi következetesen valljuk az elkoptatott közhely igazságát: nincs jobb- vagy baloldali tánc. A régi magyar csárdást is úgy kell járni, hogy kettőt jobbra, kettőt balra (ez is
...Vida Virág kritikája Az Ezeregyéjszaka legszebb meséiről
Eltekintve a zavaróan sokszínű műfaji eltérésektől, az egyéni teljesítmények értékelhetők: a táncosok élvezettel bolondoznak a
...